Co nowego w szkole?
        • Akcja Ekologiczna Kleju AMOS

• 12.06.2022

• Uczniowie klas 1-3 przyłączyli się do akcji ekologicznej organizowanej przez KLEJ AMOS „Wymień puste na pełne”. Przez trzy lata zbieraliśmy puste tubki, które policzyliśmy i odesłaliśmy do siedziby producenta. W ramach szkolnego projektu przyrodniczego, zadbaliśmy o środowisko, ponieważ opakowania zostaną ponownie wykorzystane. Za wysłane 246 pustych tubek po kleju Amos, otrzymaliśmy 60 zupełnie nowych, do wykorzystania na zajęciach plastyczno -technicznych. Akcję koordynowała klasa 1b. Podzieliliśmy się klejem ze wszystkimi klasami 1-3. Nasza szkoła otrzymała Certyfikat udziału w Akcji Ekologicznej. W roku szkolnym 2022/2023 będziemy kontynuować akcję. Nie wyrzucajcie pustych tubek – umieśćcie je w specjalnych kartonach, które postawimy na szkolnym korytarzu. Zróbmy razem coś dobrego dla Naszej Planety. :)

• Akcja Ekologiczna Kleju AMOS: Czytaj więcej
        • Wycieczki do Zakopanego kl. 4b i 5b

• 08.06.2022
        • W dniach 30.05 – 1.06.2022 r. klasa IV b i V b wraz z wychowawcami: panią Ewą Caban i panem Dariuszem Markiem uczestniczyła w trzydniowej wycieczce do Zakopanego. Przygodę rozpoczęliśmy o wczesnej godzinie rannej bo już o godzinie 5.00. W długą drogę ruszyliśmy autokarem najpierw do Zatoru, gdzie mieści się Rodzinny Park Rozrywki - Energylandia. Pomimo wczesnej godziny nikt w autokarze już nie spał, wszyscy z niecierpliwością wyczekiwali dojazdu do celu. W słoneczny dzień spędziliśmy świetnie czas w jednym z największych kompleksów rozrywki w Polsce. Każdy znalazł coś dla siebie. Jeździliśmy na rollecosterach, kolejkach górskich, karuzelach, samochodzikach. Odwiedziliśmy też atrakcjie wodne w Water Park bo pogoda sprzyjała. Po siedmiu godzinach szaleństwa wróciliśmy do autokaru gdzie, przeżyciom, ekscytacjom, poruszeniu i opowiadaniom nie było końca. Emocje i podniecenie towarzy

• Wycieczki do Zakopanego kl. 4b i 5b: Czytaj więcej
        • SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO TEATRU CAPITOL WE WROCŁAWIU

• 07.06.2022
        • 1 czerwca 2022 roku uczniowie klas IV c, V a i III b wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Wrocławia. Głównym celem był udział w musicalu pt. „Czarnoksiężnik z krainy Oz ” w Teatrze Capitol. Punktualnie zebraliśmy się przed szkołą i o godzinie 8.10 wyruszyliśmy w podróż autokarem. O godz. 10.50 dojechaliśmy do celu .

• SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO TEATRU CAPITOL WE WROCŁAWIU: Czytaj więcej
        • GMINNY KONKURS WIEDZY O ŻYCIU J. I. SCHNABLA

• 06.06.2022
        • Dnia 27. 05.2022 r. w GCKiS w Nowogrodźcu odbył się Gminny Konkurs Wiedzy na temat życia J. I. Schnabla oraz historii Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego „Muzyka u J. I. Schnabla”. Organizatorem konkursu było Gminne Centrum Kultury i Sportu w Nowogrodźcu – Biblioteka Miejska w Nowogrodźcu, adresatami konkursu byli uczniowie szkół podstawowych z terenu Gminy i Miasta Nowogrodziec.

• GMINNY KONKURS WIEDZY O ŻYCIU J. I. SCHNABLA: Czytaj więcej
        • Ogólnopolska Olimpiada wiedzy o św. Janie Pawle II

• 03.06.2022
        • 4 kwietnia br. została przeprowadzona w naszej szkole Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Janie Pawle II. To wydarzenie w skali naszego kraju miało za cel promować postać Wielkiego Rodaka, Papieża Polaka, jego życiorys oraz nauczanie.

Uczniowie pisali test w dwóch poziomach: poziom I (klasy IV-VI szkoły podstawowej) oraz poziom II (klasy VII-VIII szkoły podstawowej). Test był trudny i wymagał szczegółowej wiedzy. Do konkursu z dwóch poziomów przystąpiło 36 uczniów z naszej szkoły. Uczniowie godnie zaprezentowali naszą szkole i zajęli przyzwoite miejsca w skali ogólnopolskiej. Najwyżej z naszych uczniów sklasyfikowane zostały:

• Ogólnopolska Olimpiada wiedzy o św. Janie Pawle II: Czytaj więcej
        • Wycieczka do Poznania

• 03.06.2022
        • W dniach 26-27 maja 2022r. odbyła się klasowa wycieczka do Poznania, Gniezna oraz Biskupina. Pojechaliśmy tam całą klasą, zwiedzaliśmy najciekawsze miejsca, przy tym dobrze się bawiąc.

Spod szkoły wyjechaliśmy o godzinie 7.00 rano. Jechaliśmy dosyć długo, lecz po kilku godzinach byliśmy już w Poznaniu. Na miejscu zwiedziliśmy Katedrę na Ostrowie Tumskim, Muzeum Brama Poznania oraz jedną ze świątyń znajdujących się blisko rynku. Po drodze mijaliśmy przepiękny most i wiele innych zachwycających miejsc. Po dość długim zwiedzaniu Poznania, udaliśmy się do naszego hostelu, gdzie dostaliśmy ciepły posiłek. Po posiłku każdy dostał klucz do swojego pokoju, aby móc się rozpakować. Po chwili odpoczynku wyruszyliśmy wspólnie na Termy Maltańskie. Podobno jest to największy i najlepszy wodny kompleks rekreacyjno - sportowy w Polsce. Każdy świetnie się tam bawił - spędziliśmy tam niecałe dwie

• Wycieczka do Poznania: Czytaj więcej
        • Warsztaty w Dobkowie

• 01.06.2022
        • Uczniowie kl. Ia i Ib w dniu 25.05.2022r. brali udział warsztatach „Laboratorium czterech żywiołów” w Sudeckiej Zagrodzie Edukacyjnej w miejscowości Dobków. Przewodnik oprowadzał dzieci po Ekomuzeum Rzemiosła. Dzięki wizualizacjom oraz samodzielnie przeprowadzonym doświadczeniom, w sposób interaktywny, dynamiczny i oparty na modelach, poznały wulkaniczną przeszłość Ziemi. Zabawa na platformie symulującej trzęsienie Ziemi oraz obejrzenie filmu w 3D „Wnętrze Ziemi” były niezapomnianą atrakcją. Podczas warsztatów uczniowie zdobyli wiedzę na temat ciężaru różnych płynów: wody, oleju, denaturatu. Wykonali doświadczenia wg. instrukcji chemika. Rozpoznawali minerały, a zwłaszcza zaciekawił ich obsidian- skała ze szkliwa wulkanicznego. Atrakcją było również poszukiwanie ciekawych kamieni i dopytywanie przewodników o ich nazwę. Podczas wycieczki nie obyło się bez zakupów pamiątek i nauki licz

• Warsztaty w Dobkowie: Czytaj więcej
        • Uroczyste pasowanie pierwszoklasistów na czytelników biblioteki szkolnej.

• 29.05.2022
        • Pasowanie na czytelnika to oficjalne przyjęcie ucniów klas pierwszych do grona czytelników biblioteki. Organizowane co roku, weszło już na stałe do kalendarza szkolnych wydarzeń. Odbywa się najczęściej w II półroczu, kiedy uczniowie znają caly alfabet.

W tym roku uroczystość odbyła się 18.05.2022roku. Głównym celem było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania biblioteki, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania umiejętności czytania. Na tę okazję zostało przygotowane przedstawienie „ W krainie baśni” w wykonaniu klasy II a. Po części artystycznej pierwszoklasiści zapoznali się z regulaminem biblioteki oraz prośbami książek. Następnie złożyli przyżeczenie, że będą szanować książki, jak najwięcej czytać i odwiedzać bibliotekę. Na pamiątkę każdy uczeń dostał książkę „ Moje pierwsze abecadło ' oraz zakładkę do książek.

• Uroczyste pasowanie pierwszoklasistów na czytelników biblioteki szkolnej.: Czytaj więcej

• 29.05.2022
        • 4 maja gościliśmy w naszej szkole pana Piotra Kucznira, przewodnika zamku Czocha, wielkiego pasjonata historii, specjalisty heraldyki – nauki o herbach. Z racji mijających świąt – Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja – mogliśmy posłuchać i przypomnieć sobie, czym są dla nas polskie symbole narodowe. Pan Piotr Kucznir uświadomił nam, jak często Polacy popełniają błędy, np. przy wywieszaniu flagi Polski. Przypomnieliśmy sobie, czym różni się herb od godła oraz jak powinniśmy zachować się przy symbolach narodowych. Prelekcja była niezwykle interesująca, a uczniowie żywo reagowali na uwagi naszego gościa, zwłaszcza te krytyczne. Duma z naszej przeszłości i szacunek do symboli narodowych jest jednym z wielu przykładów patriotyzmu, jakie możemy prezentować w naszym życiu codziennym.

• LEKCJA PATRIOTYZMU O POLSKICH SYMBOLACH NARODOWYCH -spotkanie z panem Piotrem Kucznirem: Czytaj więcej
        • ZBIÓRKA KARMY DLA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA W PRZYLASKU

• 09.05.2022
        • W naszej szkole zorganizowana została zbiórka karmy dla podopiecznych Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Przylasku . Celem tego przedsięwzięcia była poprawa standardu pobytu zwierząt w schronisku, kształtowanie postawy przyjaciela zwierząt oraz wdrażanie dzieci i osób dorosłych do aktywnego udziału w zbiórce karmy. Organizatorami akcji były panie Jadwiga Zborowska i Marta Cydzik. Uczniowie klasy 2b propagowali akcję przygotowując i rozwieszając ogłoszenia, by każdy mógł się z nią zapoznać. Cieszymy się, że tak wielu uczniów odpowiedziało na nasz apel i wzięło udział w naszej akcji. Los bezdomnych, porzuconych zwierząt nie jest obojętny naszej społeczności szkolnej. Serdecznie dziękujemy wszystkim dzieciom i rodzicom za włączenie się w zorganizowaną akcję charytatywną. Dzielenie się tym co mamy – to dobry nawyk!

• ZBIÓRKA KARMY DLA ZWIERZĄT ZE SCHRONISKA W PRZYLASKU: Czytaj więcej
        • Wycieczka na sportowo Wild Jump Park Trampolin w Jeleniej Górze

• 08.05.2022
        • Dnia 29.04.2022 r. uczniowie klas Ia i Ib wzięli udział we wspaniałej wycieczce do Parku Trampolin w Jeleniej Górze. Celem wycieczki była integracja zespołów klasowych oraz rozwój koordynacji ruchowej, sprawności całego ciała poprzez pokonywanie torów przeszkód pod kierunkiem trenerki. Wycieczka zrealizowana była w ramach działań wychowawczo-profilaktycznych. Uczniowie rozwijali sprawność fizyczną, skacząc na trampolinach o różnych wielkościach. Z radością pokonywali przeszkody w basenach z gąbkami. Z trudem wspinali się po linach. Współpracowali podczas gier interaktywnych skorelowanych z ruchem ciała. Grali w mini piłkę koszykową. Próbowali utrzymać się na wąskich przeszkodach z przyborem. Wszystkie wykonywane ćwiczenia fizyczne były nie lada wyzwaniem W Parku Trampolin dzieci dokonywali samodzielnych obliczeń pieniężnych podczas zakupów skarpetek antypoślizgowych, napojów. Zmęczeni,

• Wycieczka na sportowo Wild Jump Park Trampolin w Jeleniej Górze: Czytaj więcej
        • Spotkanie z Marynarzem

• 08.05.2022
        • W dniu 6 maja 2022r. klasa Ib gościła Pana Oskara Bartnickiego-marynarza- oficera mechanika statku towarowego. Pan Oskar, jest tatą uczennicy Marysi w tejże klasie. Gość opowiedział dzieciom o ciężkiej pracy marynarza. Wyświetlił prezentację, z której dowiedzieli się, jak wygląda wnętrze statku, oraz co znajduje się na pokładzie. Opowiedział ciekawostki o zwierzętach morskich i pokazał ich zdjęcia. Zainteresował uczniów opowieściami o morskich przygodach oraz filmami i zdjęciami z podróży po Morzach i Oceanach Świata. Pan Marynarz odpowiedział na wszystkie pytania dzieci, wzbogacił ich wiedzę o świecie i rozwiał wątpliwości. Wykonał doświadczenie i wyjaśnił, dlaczego statek nie tonie, mając na pokładzie ciężki ładunek. Opowiadając wskazywał na mapie Kontynentów ciekawe miejsca podróży. Doradzał dzieciom, aby pilnie się uczyły języka angielskiego, matematyki, geografii, gdyż wiedza

• Spotkanie z Marynarzem: Czytaj więcej
        • Dzień w piżamach w naszej szkole

• 29 kwietnia 2022 r.

Uczniowie szkoły podstawowej w Nowogrodźcu spędzili ostatni piątek kwietnia w niecodziennej, przemiłej atmosferze. Powodem tej radości i uśmiechu na twarzy był zorganizowany przez Samorząd Uczniowski „Dzień w piżamie”. Każdy uczeń, który miał ochotę i ten młodszy i ten starszy mogł w tym dniu chodzić po szkole w milutkiej, wygodnej piżamce. Na korytarzach można było zobaczyć szeroką gamę kreacji. Były dzieci w kombinezonach piżamowych.: tygrysy, misie, świnki, smoki i różne postaci z krainy bajek. Inni przyszli w mięciutkich kapciach i cieplutkich szlafroczkach. Wśród uczniów na szkolnych ławkach można było spotkać ulubione podusie, przytulanki i kocyki. W szkole zrobiło się bardzo kolorowo.

• Dzień w piżamach w naszej szkole: Czytaj więcej
        • Dzień Ziemi 2022

• 24.04.2022
        • Jak co roku obchodzimy "Dzień Ziemi" w naszej szkole. W piątek 22 kwietnia 2022 r. odbył się happening pod hasłem „ ZAINWESTUJ W NASZĄ PLANETĘ”. Uczniowie pod asystą Straży Pożarnej w Nowogrodźcu przeszli ulicami miasta, skandując hasła przyrodnicze i trzymając w rękach plakaty przedstawiające zmiany klimatyczne. Podczas happeningu uczniowie udali się pod Urząd Miasta, gdzie wręczyli Panu Burmistrzowi Robertowi Relichowi „List do Mieszkańców Gminy Nowogrodziec” oraz część plakatów. Pan Burmistrz podziękował uczniom i nauczycielom za przeprowadzenie akcji oraz zaproponował włączenie się Miasta we wspólne działania na rzecz ochrony środowiska. Na koniec uczniom wręczono upominek i skandując hasła wróciliśmy na lekcje do szkoły.

• Dzień Ziemi 2022: Czytaj więcej
        • Dzień bez plecaka

• 10.04.2022
        • W dniu 1 kwietnia 2022 r. z okazji dnia Prima Aprilis nasz Samorząd Szkolny zorganizował dla chętnych uczniów klas 4- 8 dzień bez plecaka. W ten dzień nasza młodzież z wielką radością przyszła do szkoły. Był to czas inny od wszystkich bo szkolne plecaki zostały zamienione na cokolwiek innego. Bez żadnych ograniczeń. Liczyła się inicjatywa, inwencja twórcza, wyobraźnia, kreatywność i pomysłowość dzieci.

• Dzień bez plecaka: Czytaj więcej
        • WITAMY WIOSNĘ

• 24.04.2022
        • Pierwszy Dzień Wiosny jest wesołym dniem, wyczekiwanym przez wszystkie dzieci. Wszyscy już byliśmy stęsknieni słonka, ciepłego wiatru i śpiewu skowronków. W naszej szkole w klasach I-III radośnie pożegnaliśmy zimę i powitaliśmy wiosnę. Aby podkreślić charakter tego dnia, uczniowie przyszli do szkoły ubrani na kolorowo. Dzieci z każdej klasy zaprezentowały programy artystyczne, przy których wspólnie się bawiliśmy. Korzystając z ładnej pogody, niektóre klasy wybrały się na spacer w pobliże szkoły, aby poszukać kwitnących forsycji, przebiśniegów i krokusów. Jesteśmy pewni, że nasze starania sprawiły, że wiosna zawita do nas na dobre!

• WITAMY WIOSNĘ: Czytaj więcej
        • Szkolny Konkurs Recytatorski

• 24.04.2022
        • W dniu 7 kwietnia 2022 r. w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski. Celem konkursu było: rozwijanie zdolności recytatorskich, zainteresowanie uczniów poezją, prezentacja umiejętności uczniów, propagowanie poezji twórców literatury dziecięcej, uczenie rywalizacji w przyjaznej atmosferze.

• Szkolny Konkurs Recytatorski: Czytaj więcej
        • Konkurs Plastyczny p.t. "Wesołego Alleluja"

• 10.04.2022
        • W dniach 16.03.2022r. – 04.04.2022r. w Szkole Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Nowogrodźcu został przeprowadzony etap szkolny X Międzynarodowego konkursu plastycznego pt. „Wesołego Alleluja”.

Do konkursu przystąpiło 47 uczniów, którzy wykonali przepiękne kartki świąteczne.W swoich pracach wykazali się niezwykłą pomysłowością. Do stworzenia kartek użyto wielu rozmaitych materiałów oraz wykorzystano wiele ciekawych technik.

• Konkurs Plastyczny p.t. "Wesołego Alleluja": Czytaj więcej
        • Śladami kampanii napoleońskiej w Bolesławcu

• 10.04.2022
        • 1 kwietnia 2022r. klasy VIa i VIb wyruszyły na wycieczkę do Bolesławca śladami kampanii napoleońskiej. W Muzeum Ceramiki szóstoklasiści przenieśli się w czasie do początku XIX wieku, kiedy Dolny Śląsk i Europa były objęte wojnami napoleońskimi.

W muzeum na wystawie czasowej można było poznać realia życia obozowego, uzbrojenie i umundurowanie żołnierzy armii napoleońskiej, na przykładzie munduru polskiego żołnierza Księstwa Warszawskiego. Uczniowie nauczyli się obsługi armaty, a dzięki laserowym rozwiązaniom, mogli sprawdzić swoje umiejętności strzeleckie. Szóstoklasiści byli także widzami efektownego pokazu multimedialnego, wykorzystującego m.in. technologię videomappingu.